Het model debuteert op de Los Angeles Autoshow. Een strategische plek, aangezien Californië het Amerikaanse walhalla is voor de elektrische auto. De batterijcapaciteit is toegenomen van 24,2 kWh naar 35,8 Kwh. Het bereik is daardoor met 100 kilometer toegenomen. De vorige e-Golf had een theoretische actieradius van 190 kilometer. Nu bedraagt de actieradius 300 kilometer. 200 kilometer in de praktijk dus.

De vernieuwde e-Golf heeft 134 pk (+19 pk). Hierdoor sprint je met iets minder schaamte weg bij het stoplicht. De vorige deed namelijk een 0-96 km/u in 10,6 seconden en nu is dat 9,6 seconden. Het duurt zo’n zes uur om de batterij volledig op te laden. DC-snelladen wordt een optie. Het duurt dan een uurtje om de accu tot 80 procent te laden. De nieuwe e-Golf beschikt over 290 Nm aan koppel (+21) en de topsnelheid bedraagt 150 km/u. Het is nog niet bekend wat ‘ie moet gaan kosten en wanneer we de elektrische hatchback bij Nederlandse dealers kunnen verwachten.