Skip to the main content
De 4e generatie van...

De nieuwe Škoda Superb!

met een gestroomlijnd design

De nieuwe Škoda Superb beleeft vandaag zijn wereldprimeur. Het vlaggenschip van Škoda is er wederom als Hatchback en Combi. De modellen van de vierde generatie vallen op met hun nieuwe, gestroomlijnde design. Het slimme interieurconcept, met onder meer Smart Dials, zorgt voor maximaal bedieningsgemak en in het nóg ruimere interieur worden veel duurzame materialen gebruikt. Voor het eerst is de Superb er ook met mild-hybridetechnologie.

Hij komt in het voorjaar van 2024 op de markt.

Exterieur

De nieuwe Superb kenmerkt zich door een scherp design. Tegelijkertijd weerspiegelt het ontwerp de nieuwe Škoda-designtaal. De achthoekige grille is een blikvanger, zeker in combinatie met de nieuwe LED Matrix-koplampen. De slanke lichtunits beschikken over aparte LED-modules met in totaal 36 matrix-segmenten voor dim- en grootlicht. Ertussen bevindt zich dagrijverlichting in de vorm van een kristal. Een lichtstrip verbindt de slanke C-vormige achterlichtunits met elkaar. Afhankelijk van de gekozen (meer)uitvoering is de nieuwe Superb er met wielmaten variërend van 16-19 inch.

Exterieur

Interieur

De nieuwe Superb-modellen zijn iets langer dan hun voorgangers. De Hatchback meet nu 4,91 meter (+4,0 cm) en de Combi 4,90 meter (+4,3 cm). Mede daardoor heeft elke inzittende volop beenruimte. Daarbij bieden de nieuwe Superb-modellen zowel voor- als achterin nog meer hoofdruimte en zelfs de bagageruimtes zijn gegroeid. Die van de Hatchback heeft nu een capaciteit van 645 liter (+20 l) en in de Combi bedraagt het beschikbare volume 690 liter (+30 l). Door de achterbank van laatstgenoemde neer te klappen wordt dat uitgebreid tot maar liefst 1.920 liter.

De Virtual Cockpit (10 inch) is standaard op elke Superb. Voor het eerst heeft het topmodel van Škoda standaard een vrijstaand 13 inch infotainmentscherm met stem- en gebarenbediening. Een head-up display is optioneel.

Smart Dials dragen bij aan maximaal bedieningsgemak. De bestuurder kan deze draai- en drukknoppen met geïntegreerd kleurendisplay (32 mm) zelf configureren. Zo zijn onder meer het geluidsvolume, de ventilatiestroom en smart airconditioning aan te sturen en driving modes te selecteren. Een Smart Dial is ook te gebruiken om in te zoomen op de navigatiekaart. Daarnaast zijn er fysieke knoppen voor de raamventilatie, de achterruitverwarming, luchtrecirculatie en functies van de automatische airco. Via de Climate Control Menu-knop zijn de verwarming van stoelen, stuur en voor- en achterruit eenvoudig te bedienen. In de nieuwe Phonebox zijn twee telefoons snel draadloos te laden en in het interieur zijn diverse USB-C-poorten te vinden, waarmee bijvoorbeeld laptops en tablets zijn te laden.

Net als de Enyaq en nieuwe Kodiaq wordt de nieuwe Superb leverbaar met een keuze uit verschillende Design Selections. De Superb kan optioneel besteld worden met Ergo-stoelen die zijn bekleed met geperforeerd leder en beschikken over verwarmings-/ventilatie-, massage- én geheugenfuncties inclusief Smart Comfort Entry.

 

Houd mij op de hoogte
Interieur

Proefrijden?

Wil jij graag een proefrit maken in deze nieuwe Škoda Superb? Dan moet je helaas nog heel even geduld hebben. Halverwege 2024 zal dit model bij ons in de showroom komen staan. Je kan wel je mailadres achter laten zodat jij als eerste informatie ontvangt over deze nieuwe Superb!

 

Ook nog leuk om te weten;

In Nederland is de nieuwe Superb er met een keuze uit mild-hybride- en plug-in hybride-aandrijflijnen. De automatische DSG-transmissie is altijd standaard. De Škoda Superb Combi Plug-In Hybrid heeft een systeemvermogen van 150 kW/204 pk. Hij maakt gebruik van de nieuwste plug-in hybridetechnologie met een 25,7 kWh accu die een elektrische actieradius van maar liefst 100 kilometer** mogelijk maakt. Het opladen kan met 11 kW (wallbox, openbare laadpunten) en nog sneller met 50 kW snelladen (25 minuten van 10-80%).

De nieuwe Superb is leverbaar met de modernste rijassistentiesystemen. Voor het eerst is hij er met Turn Assist, dat bij het afslaan waarschuwt voor tegemoetkomende voertuigen.

Proefrijden?