Skip to the main content

Deze pagina wordt regelmatig bijgewerkt met de meest actuele informatie.

Op korte termijn verschijnt op deze pagina de Takata afspraak planner voor het eenvoudig maken van een afspraak.

Terugroepactie Citroën C3 en DS3

Jouw veiligheid staat voorop
Stellantis heeft met onmiddellijke ingang een stop-drive terugroepactie ingesteld voor bepaalde Citroën C3 (tweede generatie) en DS3 (eerste generatie) modellen die tussen 2009 en 2019 zijn geproduceerd.
Deze voertuigen zijn uitgerust met airbags van de fabrikant Takata. Uit voorzorg verzoeken wij eigenaren van deze auto’s om het voertuig per direct niet meer te gebruiken. Behalve om veilig naar de werkplaats te rijden voor de noodzakelijke reparatie.

Takata afspraak plannen

Waarom deze maatregel?

Wij willen benadrukken dat de airbag niet spontaan zal ontploffen. Deze functioneert normaal en wordt alleen geactiveerd bij een aanrijding met voldoende impact. In dat geval kan het gebeuren dat er deeltjes vrijkomen die mogelijk letsel kunnen veroorzaken bij bestuurder of passagier. Hoewel dit risico zich uitsluitend voordoet bij een ongeluk, kiezen wij uit voorzorg voor deze maatregel om jouw veiligheid te waarborgen.

Welke stappen moet je ondernemen?

Plan direct online een afspraak in voor kosteloze reparatie
Valt jouw auto onder de terugroepactie? Plan dan zo snel mogelijk een afspraak in via onze stop-drive planner. Je kunt voor deze afspraak veilig naar onze werkplaats rijden.

Je ontvangt ook schriftelijke informatie
Alle betrokken eigenaren ontvangen binnenkort een persoonlijke brief van Stellantis met meer informatie over deze terugroepactie en de vervolgstappen. Wij adviseren echter niet te wachten op deze brief, maar direct actie te ondernemen.

Onze inzet voor jouw veiligheid
Wij begrijpen dat deze maatregel ongemak kan veroorzaken. Tegelijkertijd is het nemen van deze voorzorgsmaatregel de beste manier om jouw veiligheid en die van de passagiers te waarborgen. Wij staan klaar om deze terugroepactie snel en zorgvuldig uit te voeren.

Dank voor je begrip en medewerking.
Samen zorgen we voor een veilige oplossing.

Veelgestelde vragen over de terugroepactie Citroën C3 en DS 3

Bij sommige Citroën C3 (tweede generatie) en DS 3 (eerste generatie) modellen, gebouwd tussen 2009 en 2019, is een airbag van fabrikant Takata gemonteerd. In uitzonderlijke gevallen kan deze airbag bij activering (bij een flinke aanrijding) metaaldeeltjes verspreiden, wat kan leiden tot letsel. Daarom heeft Stellantis besloten deze extra voorzorgsmaatregel te nemen.
Met ingang van deze terugroepactie geldt een stop-drive maatregel. Dit betekent dat je jouw voertuig niet meer mag gebruiken, behalve om naar de werkplaats te rijden voor de kosteloze reparatie.
Ja. Het risico ontstaat pas als de airbag wordt geactiveerd bij een aanrijding met een bepaalde impact. Je kunt dus veilig naar onze werkplaats rijden voor de reparatie.
De betrokken airbag wordt preventief vervangen door een veilig, nieuw exemplaar. Aan deze reparatie zijn geen kosten verbonden.
Je kunt dit snel zelf controleren via de VIN-checker op de website van Citroën of DS Automobiles. Het voertuigidentificatienummer (VIN) vind je onder andere op het kentekenbewijs.
Ook als je nog geen brief hebt ontvangen, kun je zelf al controleren of jouw auto onder deze actie valt. Wij adviseren je niet te wachten en direct de controle uit te voeren.
Je kunt telefonisch contact opnemen met de klantenservice van Stellantis Nederland via 0800 2487636.