Skip to the main content

Wittebrug blog

43 artikelen

Golf 7 uitgeroepen tot Occasion van het Jaar 2021

Ook als occasion blijft de Volkswagen Golf 7 (Auto van het Jaar 2013) onverminderd populair in Nederland. Dat werd recent nog eens onderstreept door vakblad Automobiel Management, waarin de Golf 7 werd uitgeroepen tot Occasion van het Jaar 2021.

De Occasion van het Jaar-award voor de Golf 7 bewijst dat de populariteit van een Golf niet stopt op het moment dat er een nieuw model verschijnt. De Golf 7, waarvan er in Nederland zo’n 100.000 nieuw zijn verkocht, is volgens de jury van de Automobiel Management-verkiezing nog altijd zeer gewild. Daardoor worden aangeboden exemplaren snel en tegen goede prijzen verkocht. Het juryrapport vermeldt tevens dit: “Niet alleen jonge exemplaren, maar ook oudere generaties van de Golf verkopen nog steeds als warme broodjes. Voor elke fase van je leven is er wel een interessante versie van dit model te vinden.” Dat vertaalt zich ook in de verkoopcijfers: tussen 1 oktober 2020 en eind mei 2021 werden in Nederland ruim 26.000 gebruikte Golfs verkocht.

Golf 7: altijd actueel

De Golf 7 werd eind 2012 officieel gepresenteerd, in 2013 gevolgd door de extra ruime Variant en de veelzijdige Sportsvan. De ‘7’ was de eerste auto op basis van het trendsettende MQB-platform van Volkswagen. Dat betaalde zich uit in veel ruimte en de integratie van hoogwaardige rijassistentie- en infotainmentsystemen. Zo had deze Golf een heuse wereldprimeur aan boord: multi collision brake, het systeem dat ‘doorschieten’ na een aanrijding zo veel mogelijk beperkt en daarmee vervolgschade helpt te voorkomen. In de Golf 7 debuteerden bovendien technologieën die tot op dat moment nog enkel waren voorbehouden aan auto’s uit hogere segmenten. Zo was hij er met Lane Assist, Front Assist, Side Assist en de Adaptive Cruise Control.

Bekroonde toekomstgerichtheid

Op het gebied van motoriseringen vervulde de Golf 7 eveneens een voortrekkersrol. Zo was het de eerste auto in zijn segment die leverbaar was met cilinderuitschakeling. Naast de vele benzine- en dieseluitvoeringen waren er ook CNG- (aardgas) en krachtige plug-in hybrideversies (Golf GTE). En met de volledig elektrisch aangedreven e-Golf gaf Volkswagen alvast een voorproefje op wat komen zou.

De Occasion van het Jaar-award staat voor de Golf 7 zeker niet op zichzelf. In 2013 werd het model met al zijn vooruitstrevende technologieën en features internationaal al uitgeroepen tot Auto van het Jaar. De Golf-familie won daarnaast vele andere awards in binnen- en buitenland, van designprijzen tot titels voor beste caravantrekker.

Wil je zelf ervaren hoe hij rijdt? Plan een proefrit of laat je adviseren tijdens een uitgebreid showroombezoek bij een vestiging bij jou in de buurt.

Bekijk hier onze Golf 7 occasions.

Lees meer

Werken bij Wittebrug SEAT: Esmee laat het je zien!

De glimlach van de klant als het gordijn bij de aflevering open gaat, en hij of zij voor het eerst de nieuwe auto ziet. Dat is altijd wel een hoogtepunt voor Esmee, 27, verkoopadviseur SEAT. Hoe ervaart zij de autobranche?

Esmee is bijna 5 jaar verkoopadviseur bij Wittebrug SEAT. Van kleins af aan een passie voor auto’s, zorgt ervoor dat werken bij Wittebrug leuk en interessant is. Maar, lachen met collega’s is minstens net zo belangrijk.

Een werkdag bij Wittebrug SEAT

“Van verwelkomen van de klant, de proefrit verzorgen, de verkoop van een nieuwe auto tot aan het afleveren van de auto. Dat, en alles er tussenin, beschrijft zo’n beetje een dag bij Wittebrug SEAT.
Daarnaast zorgen we ervoor dat de showroom er netjes uit ziet en de demonstratie auto’s schoon en getankt voor de deur staan. De klant kan met plezier een testrit maken.

Loopbaan bij Wittebrug
“Ik werk nu bijna vijf jaar als Verkoopadviseur bij Wittebrug voor het merk SEAT. Bij Wittebrug ben ik in 2015 begonnen als serviceadviseur bij Audi. Hierna heb ik de kans gekregen om de verkoop in te gaan. Dit past goed bij mij en ik heb het erg naar mijn zin!Voordat ik bij Wittebrug begon heb ik voor een hotelketen gewerkt en deed ik de administratie. Ik heb altijd al passie gehad voor auto’s. Wittebrug is een groot bedrijf en heeft mooie merken om voor te werken.”

Sfeer telt mee

“Ondanks dat Wittebrug een groot bedrijf is met veel medewerkers, voelt het niet groots aan. De sfeer binnen het bedrijf is goed.
Het mooiste van mijn werk is de glimlach van de klant als het gordijn bij de aflevering open gaat en ze zien voor het eerst hun nieuwe auto! Om de aflevering extra speciaal te maken, doen wij een strik op de auto. Daarnaast vind ik het belangrijk dat er gelachen wordt op de werkvloer. Goed contact met collega’s.”

Reactie van een klant

Op de vraag wat een van de leukste reacties van een klant is geweest, antwoordt Esmee: “het grootste compliment is dat klanten nog nooit zo leuk een auto hebben gekocht. Steeds weer doen wij ons best om de oriëntatie op, en de aankoop van een auto zo zorgeloos mogelijk organiseren voor de klant en proberen de klantwens te overtreffen.”

Ben je benieuwd of je in het team van Wittebrug past? Check dan onze vacatures. Liever meer info ontvangen over de SEAT modellen? Dan ben je hier aan het juiste adres!

Lees meer

De klantervaring: ‘even wennen, maar als eerst aan de beurt!’

Mevrouw F. Janzsen vertelt ons hoe zij het winkelen op afspraak heeft ervaren. “Ik moest even wennen; een afspraak? Normaal rijd ik zomaar langs! Maar wat bleek; het kwam me eigenlijk heel goed uit.”. Over shoppen op afspraak, nooit meer in de rij, en nieuwe ervaringen. Lees je mee?

De 1,5-meter economie

“Wat een bizarre tijd hebben we achter de rug. Ik moest een andere auto, die van mij was “een oudje, dringend aan vervanging toe”. Ik dacht “is het wel verstandig dit nu te doen in de 1,5-meter economie?” Maar ja, ik kan ook niet alleen maar op internet blijven turen. Online een auto kopen is voor mij nog een brug te ver. Daarnaast heb ik nog wat vragen aan de verkoper en wil mijn favoriete auto ook graag eerst live bewonderen en proefrijden.”


Even wennen

“Ja, dat was het wel hoor. Maar het heeft temaken met gewoonten. Vroeger reed ik zomaar naar de showroom, nu moest ik eerst een afspraak maken. In deze tijd kan ik ook ineens videobellen, Appen, bellen of mailen. Help, dat was even wennen!”

 

Winkelen op afspraak

“Ik heb toch maar een afspraak gemaakt. En… tot mijn verrassing was dit zeer prettig! Ze stelden me meteen wat vragen, zodat zowel ik als ook de verkoper voorbereid waren op mijn komst. Ik dacht “er staat vast een auto klaar om proef te rijden”, maar aangezien ik niet de enige was die wilde proefrijden, hebben ze maar meteen met de afspraak geregeld, dat de auto beschikbaar was voor een proefrit. Daar had ik nooit aan gedacht als ik spontaan een showroom had bezocht. Meedenken, daar houd ik van!

Toen ik de showroom bezocht op het afgesproken tijdstip, konden we meteen aan de slag. Dat was erg prettig en scheelde me tijd, want normaal moest ik wel eens een tijd wachten voordat er iemand beschikbaar was”

 

Profiteer ervan!

“Natuurlijk was het heerlijk om de auto weer te kunnen voelen, ruiken en proef te rijden. Ik ben dan ook de trotse bezitter van een mooie nieuwe ŠKODA!

Een ding weet ik zeker. De volgende keer maak ik weer vooraf een afspraak, daar wordt iedereen blij van. Ik kan het daarom iedereen van harte aanbevelen!

Hebben wij ook een afspraakje?
Heb je vragen? Of wil je meteen een afspraak maken? Vul het formulier in en we begroeten je graag binnenkort!

Lees meer

Showroom bezoeken op afspraak: slimme keuze!

Sander Spaan, Directeur Verkoop van Wittebrug, blikt terug én vooruit. ‘Een showroomafspraak maken blijft eigenlijk gewoon de slimste keuze. Er zitten voor de klant stiekem héél veel voordelen aan verbonden’.

Nieuwe tijden

Spontaan in de auto springen en meerdere showrooms bezoeken om een nieuwe auto uit te kiezen, Die “goede oude tijd” is zo goed als verdwenen. Internet heeft ons daarbij enorm geholpen. Online is alles te vinden, van productinformatie tot welke nieuwe of gebruikte auto’s er op voorraad staan. Dat is goed geregeld, maar dit heeft er wel in geresulteerd dat de consument de afgelopen jaren gemiddeld 2 tot 3 keer minder vaak de showroom bezoekt. De Covid pandemie heeft daar in een rap tempo een flinke schep bovenop gedaan. Wordt dit “de nieuwe tijd 2.0”?

Auto kopen na Covid, “blijft dit als vanouds?”

Nee, naar onze mening zal niets meer worden als vanouds. Dat moeten we overigens niet vanuit de negatieve kant zien maar juist als iets positiefs. De afgelopen periode heeft bewezen dat we weerbaar zijn en goed om kunnen gaan met “gedwongen veranderingen door bovenhand bepaald”. Deze tijd heeft ons geleerd dat er toch nog ruimte is om betere service richting klant te bieden.

Afspraak maken biedt voordelen

In de periode van “verplicht afspraken maken” hebben we opgeschakeld in communicatiemiddelen, zijn we beter in staat de agenda’s te managen en konden we nog betere persoonlijke aandacht geven aan de klant. Zowel de klant als ook onze Verkopers waren aangenaam verrast over deze voordelen die dit in de praktijk biedt. Daar hebben we lering uit getrokken en proberen zoveel mogelijk hieraan vast te houden. We willen onze klanten dit voordeel blijven bieden en doen dit door onder andere duidelijk op onze websites te communiceren wat die voordelen voor de klant zijn als ze van tevoren een afspraak maken. Ik ben ervan overtuigd dat we op termijn niet beter weten en meer dan 90% geplande afspraken zullen zijn.

Klinkt goed, maar wat zijn die voordelen dan?
Even op een rijtje, voor jou:

  • Wij weten wanneer je komt, en welke wensen jij hebt. Wij kunnen ons goed voorbereiden!
  • Dat betekent dat wij ook een proefrit voor je kunnen regelen, tijdens de afspraak
  • Jij hebt tijd om rustig rond te kijken (of te rijden), ons het hemd van ‘t lijf te vragen, een prijs voor te laten rekenen of een auto te laten samenstellen
  • Je wordt direct geholpen en hoeft dus niet wachten
  • Je hebt een vast aanspreekunt; onze adviseur staat ook na de afspraak gewoon voor je klaar!

Spontaan de showroom bezoeken, kan dat nog?

Ja natuurlijk kan dat nog, daar moet en zal altijd ruimte voor blijven. Maar wat de klant steeds meer gaat ontdekken is dat een afspraak maken ze tijd bespaart en we beiden beter voorbereid zijn. Dit verhoogt de klanttevredenheid. En een tevreden klant is een goede ambassadeur. Daar gaan we voor!

Op naar de volgende afspraak!
Heb je vragen? Of wil je meteen een afspraak maken? Vul het formulier in en we begroeten je graag binnenkort!

Lees meer

Dít vindt een verkoopadviseur er echt van

Edwin Snaterse, verkoopadviseur ŠKODA, zag hoe tijdens de pandemie de manier van adviseren, contact leggen en verkopen veranderde.
“Auto’s verkopen tijden een pandemie… De wereld stond op zijn kop. Showrooms leeg, klanten mochten niet meer in de showroom komen. De verkoop kon “alleen maar online, via videobellen of telefonisch” plaats vinden. Dat was zowel voor de klant als ook voor ons wennen en heeft zeker in het begin wel wat omzet gescheeld. Gelukkig konden we snel weer op afspraak de klant in de showroom begroeten (op veilige afstand).”
Maar “alles op afspraak”, gaat dat wel goed komen?

“Als je dit voor de pandemie had voorgelegd aan de klant en mij, zouden we ongetwijfeld beide gezegd hebben “zeker niet”. Niets is echter minder waar gebleken! Natuurlijk moest iedereen wennen, maar we werden steeds creatiever. Klanten hadden nog steeds behoefte aan een nieuwe auto, het blijft “de heilige koe”. We hebben uiteindelijk toch veel auto’s verkocht in die tijd.”

Als je terugkijkt op deze periode van “maak een afspraak”, wat vind je daarvan?

“Onder alle omstandigheden was dit uiteindelijk toch fantastisch! We raakten gewend aan het “afspraak maken” en ervoor te zorgen dat de klant toch mobiel kon blijven met de auto. Daarnaast merkten we dat de drukte veel beter gespreid was over de dag. Daardoor waren we minder gejaagd en konden we meer klanten op een dag helpen.

Nu mag iedereen weer spontaan naar binnen, gaan we weer helemaal terug naar hoe het was?
“Ik verwacht van niet. We hebben immers allemaal kunnen proeven wat de voordelen zijn van het maken van een afspraak. Wij zullen klanten stimuleren dit te blijven doen. Uiteraard is iedereen altijd welkom, ook als hij of zij spontaan binnen wandelt.
Maar als het enigszins kan, maak vooraf een afspraak! Wij kunnen ons dan goed voorbereiden, nemen rustig de tijd voor je en wij kunnen zelfs meteen een proefrit voor je regelen! Wees welkom, wij staan graag voor klaar!”

Heb je vragen? Of wil je meteen een afspraak maken? Vul het formulier in en we begroeten je graag binnenkort!

Lees meer

ID.3: gemak, vertrouwen en functionaliteit in één.

Hij is niet meer weg te denken uit het straatbeeld: de Volkswagen ID.3. Bijna even groot als een Golf, maar met een binnenruimte van een veel grotere auto. Er is namelijk minder ruimte nodig voor de motor! Met een ID.3 uit voorraad, rijd je nu zakelijk nog voor het voordelige bijtellingstarief van 8%. En dit is nog niet alles!

ID.3 kopen of leasen
Ben je je aan het oriënteren op een nieuwe auto? Het liefst één die duurzaam is én op voorraad verkrijgbaar? De ID.3 is jouw oplossing.
De zakelijke rijder profiteert nu van slechts 8% bijtelling.
Wil je de ID.3 als particulier kopen, of private leasen? Dan ontvang je €2.000 subsidie en €4.000 duurzaamheidspremie.

Rijplezier
De ID.3 met 58 kWh accu, brengt je zo’n 420 kilometer ver. Een rit naar kantoor, school of vakantie; jij kunt overal naartoe. De IQ.Light Led Matrix koplampen geven jou het perfecte zicht in alle weersomstandigheden. Ondertussen bedien jij met jouw stem de DAB+ radio, jouw telefoon of het navigatiesysteem. Multitasken? De ID.3 maak het mogelijk!

Uitvoeringen
Enthousiast geworden? Mooi! Want, dit is pas het begin. De ID.3 heeft genoeg uitvoeringen, opties én aantrekkelijke acties, om jouw nieuwe trouwe vierwieler te worden. Check ze allemaal hier!

Wil je zelf ervaren hoe hij rijdt? Plan een proefrit of laat je adviseren tijdens een uitgebreid showroombezoek bij een vestiging bij jou in de buurt.

Wist je dat wij alles voor je regelen, wanneer jij besluit om elektrisch te gaan rijden? Lees meer over onze laadoplossing; de Cube.

Lees meer