Skip to the main content

Wittebrug blog

45 artikelen

Showroom bezoeken op afspraak: slimme keuze!

Sander Spaan, Directeur Verkoop van Wittebrug, blikt terug én vooruit. ‘Een showroomafspraak maken blijft eigenlijk gewoon de slimste keuze. Er zitten voor de klant stiekem héél veel voordelen aan verbonden’.

Nieuwe tijden

Spontaan in de auto springen en meerdere showrooms bezoeken om een nieuwe auto uit te kiezen, Die “goede oude tijd” is zo goed als verdwenen. Internet heeft ons daarbij enorm geholpen. Online is alles te vinden, van productinformatie tot welke nieuwe of gebruikte auto’s er op voorraad staan. Dat is goed geregeld, maar dit heeft er wel in geresulteerd dat de consument de afgelopen jaren gemiddeld 2 tot 3 keer minder vaak de showroom bezoekt. De Covid pandemie heeft daar in een rap tempo een flinke schep bovenop gedaan. Wordt dit “de nieuwe tijd 2.0”?

Auto kopen na Covid, “blijft dit als vanouds?”

Nee, naar onze mening zal niets meer worden als vanouds. Dat moeten we overigens niet vanuit de negatieve kant zien maar juist als iets positiefs. De afgelopen periode heeft bewezen dat we weerbaar zijn en goed om kunnen gaan met “gedwongen veranderingen door bovenhand bepaald”. Deze tijd heeft ons geleerd dat er toch nog ruimte is om betere service richting klant te bieden.

Afspraak maken biedt voordelen

In de periode van “verplicht afspraken maken” hebben we opgeschakeld in communicatiemiddelen, zijn we beter in staat de agenda’s te managen en konden we nog betere persoonlijke aandacht geven aan de klant. Zowel de klant als ook onze Verkopers waren aangenaam verrast over deze voordelen die dit in de praktijk biedt. Daar hebben we lering uit getrokken en proberen zoveel mogelijk hieraan vast te houden. We willen onze klanten dit voordeel blijven bieden en doen dit door onder andere duidelijk op onze websites te communiceren wat die voordelen voor de klant zijn als ze van tevoren een afspraak maken. Ik ben ervan overtuigd dat we op termijn niet beter weten en meer dan 90% geplande afspraken zullen zijn.

Klinkt goed, maar wat zijn die voordelen dan?
Even op een rijtje, voor jou:

  • Wij weten wanneer je komt, en welke wensen jij hebt. Wij kunnen ons goed voorbereiden!
  • Dat betekent dat wij ook een proefrit voor je kunnen regelen, tijdens de afspraak
  • Jij hebt tijd om rustig rond te kijken (of te rijden), ons het hemd van ‘t lijf te vragen, een prijs voor te laten rekenen of een auto te laten samenstellen
  • Je wordt direct geholpen en hoeft dus niet wachten
  • Je hebt een vast aanspreekunt; onze adviseur staat ook na de afspraak gewoon voor je klaar!

Spontaan de showroom bezoeken, kan dat nog?

Ja natuurlijk kan dat nog, daar moet en zal altijd ruimte voor blijven. Maar wat de klant steeds meer gaat ontdekken is dat een afspraak maken ze tijd bespaart en we beiden beter voorbereid zijn. Dit verhoogt de klanttevredenheid. En een tevreden klant is een goede ambassadeur. Daar gaan we voor!

Op naar de volgende afspraak!
Heb je vragen? Of wil je meteen een afspraak maken? Vul het formulier in en we begroeten je graag binnenkort!

Lees meer

Dít vindt een verkoopadviseur er echt van

Edwin Snaterse, verkoopadviseur ŠKODA, zag hoe tijdens de pandemie de manier van adviseren, contact leggen en verkopen veranderde.
“Auto’s verkopen tijden een pandemie… De wereld stond op zijn kop. Showrooms leeg, klanten mochten niet meer in de showroom komen. De verkoop kon “alleen maar online, via videobellen of telefonisch” plaats vinden. Dat was zowel voor de klant als ook voor ons wennen en heeft zeker in het begin wel wat omzet gescheeld. Gelukkig konden we snel weer op afspraak de klant in de showroom begroeten (op veilige afstand).”
Maar “alles op afspraak”, gaat dat wel goed komen?

“Als je dit voor de pandemie had voorgelegd aan de klant en mij, zouden we ongetwijfeld beide gezegd hebben “zeker niet”. Niets is echter minder waar gebleken! Natuurlijk moest iedereen wennen, maar we werden steeds creatiever. Klanten hadden nog steeds behoefte aan een nieuwe auto, het blijft “de heilige koe”. We hebben uiteindelijk toch veel auto’s verkocht in die tijd.”

Als je terugkijkt op deze periode van “maak een afspraak”, wat vind je daarvan?

“Onder alle omstandigheden was dit uiteindelijk toch fantastisch! We raakten gewend aan het “afspraak maken” en ervoor te zorgen dat de klant toch mobiel kon blijven met de auto. Daarnaast merkten we dat de drukte veel beter gespreid was over de dag. Daardoor waren we minder gejaagd en konden we meer klanten op een dag helpen.

Nu mag iedereen weer spontaan naar binnen, gaan we weer helemaal terug naar hoe het was?
“Ik verwacht van niet. We hebben immers allemaal kunnen proeven wat de voordelen zijn van het maken van een afspraak. Wij zullen klanten stimuleren dit te blijven doen. Uiteraard is iedereen altijd welkom, ook als hij of zij spontaan binnen wandelt.
Maar als het enigszins kan, maak vooraf een afspraak! Wij kunnen ons dan goed voorbereiden, nemen rustig de tijd voor je en wij kunnen zelfs meteen een proefrit voor je regelen! Wees welkom, wij staan graag voor klaar!”

Heb je vragen? Of wil je meteen een afspraak maken? Vul het formulier in en we begroeten je graag binnenkort!

Lees meer

ID.3: gemak, vertrouwen en functionaliteit in één.

Hij is niet meer weg te denken uit het straatbeeld: de Volkswagen ID.3. Bijna even groot als een Golf, maar met een binnenruimte van een veel grotere auto. Er is namelijk minder ruimte nodig voor de motor! Met een ID.3 uit voorraad, rijd je nu zakelijk nog voor het voordelige bijtellingstarief van 8%. En dit is nog niet alles!

ID.3 kopen of leasen
Ben je je aan het oriënteren op een nieuwe auto? Het liefst één die duurzaam is én op voorraad verkrijgbaar? De ID.3 is jouw oplossing.
De zakelijke rijder profiteert nu van slechts 8% bijtelling.
Wil je de ID.3 als particulier kopen, of private leasen? Dan ontvang je €2.000 subsidie en €4.000 duurzaamheidspremie.

Rijplezier
De ID.3 met 58 kWh accu, brengt je zo’n 420 kilometer ver. Een rit naar kantoor, school of vakantie; jij kunt overal naartoe. De IQ.Light Led Matrix koplampen geven jou het perfecte zicht in alle weersomstandigheden. Ondertussen bedien jij met jouw stem de DAB+ radio, jouw telefoon of het navigatiesysteem. Multitasken? De ID.3 maak het mogelijk!

Uitvoeringen
Enthousiast geworden? Mooi! Want, dit is pas het begin. De ID.3 heeft genoeg uitvoeringen, opties én aantrekkelijke acties, om jouw nieuwe trouwe vierwieler te worden. Check ze allemaal hier!

Wil je zelf ervaren hoe hij rijdt? Plan een proefrit of laat je adviseren tijdens een uitgebreid showroombezoek bij een vestiging bij jou in de buurt.

Wist je dat wij alles voor je regelen, wanneer jij besluit om elektrisch te gaan rijden? Lees meer over onze laadoplossing; de Cube.

Lees meer

De nieuwe Volkswagen Tiguan Allspace

Na de nieuwe Tiguan lanceert Volkswagen nu ook de nieuwe Tiguan Allspace, de extra ruime versie die plaats biedt aan maximaal zeven personen. De meest succesvolle SUV van Volkswagen krijgt een scherper design, luxe LED-verlichting, nieuwe assistentiesystemen en biedt nog meer online diensten.

Lees meer

De nieuwe Volkswagen Polo

Volkswagen heeft succesnummer Polo ingrijpend vernieuwd. Zo is het een van de eerste auto’s in zijn klasse die gedeeltelijk geautomatiseerd kan rijden. En er is meer. Front en achterzijde vallen op door het vernieuwde design én de toepassing van LED-lichtunits. De Digital Cockpit is voortaan standaard en er zijn nieuwe, moderne infotainmentsystemen.
Lees meer

De nieuwe SEAT Arona

Dynamisch, robuust en klaar voor fun. Dat is de nieuwe Arona. En met een interieur net zo comfortabel als je eigen bank, weten we zeker dat jij niets anders wil dan samen de wereld ontdekken. Bestelbaar zomer 2021
Lees meer