Skip to the main content

Wittebrug nieuws

115 artikelen
The New Volkswagen T Roc

De vernieuwde Volkswagen T-Roc is onthuld!

Begin volgend jaar bij Wittebrug Volkswagen in de showrooms: de vernieuwde Volkswagen T-Roc! Lees de voordelen in deze blog en schrijf je nu in om op de hoogte te blijven!

Lees meer
Taigo Full Image 3

De Taigo is bestelbaar!

Begin 2022 bij Wittebrug Volkswagen in de showrooms, nu bestelbaar: de nieuwe Volkswagen SUV-coupé: Taigo! Lees de voordelen van de Taigo in deze blog en schrijf je nu in voor updates!

Lees meer

Bijtelling: wat verandert er in 2022?

Heb jij het laatste nieuws over bijtelling in 2022 al gelezen? De bijtelling gaat omhoog, maar… er is ook goed nieuws!

 

Lees meer
Volkswagen Golf

Golf 7 uitgeroepen tot Occasion van het Jaar 2021

Ook als occasion blijft de Volkswagen Golf 7 (Auto van het Jaar 2013) onverminderd populair in Nederland. Dat werd recent nog eens onderstreept door vakblad Automobiel Management, waarin de Golf 7 werd uitgeroepen tot Occasion van het Jaar 2021.

De Occasion van het Jaar-award voor de Golf 7 bewijst dat de populariteit van een Golf niet stopt op het moment dat er een nieuw model verschijnt. De Golf 7, waarvan er in Nederland zo’n 100.000 nieuw zijn verkocht, is volgens de jury van de Automobiel Management-verkiezing nog altijd zeer gewild. Daardoor worden aangeboden exemplaren snel en tegen goede prijzen verkocht. Het juryrapport vermeldt tevens dit: “Niet alleen jonge exemplaren, maar ook oudere generaties van de Golf verkopen nog steeds als warme broodjes. Voor elke fase van je leven is er wel een interessante versie van dit model te vinden.” Dat vertaalt zich ook in de verkoopcijfers: tussen 1 oktober 2020 en eind mei 2021 werden in Nederland ruim 26.000 gebruikte Golfs verkocht.

Golf 7: altijd actueel

De Golf 7 werd eind 2012 officieel gepresenteerd, in 2013 gevolgd door de extra ruime Variant en de veelzijdige Sportsvan. De ‘7’ was de eerste auto op basis van het trendsettende MQB-platform van Volkswagen. Dat betaalde zich uit in veel ruimte en de integratie van hoogwaardige rijassistentie- en infotainmentsystemen. Zo had deze Golf een heuse wereldprimeur aan boord: multi collision brake, het systeem dat ‘doorschieten’ na een aanrijding zo veel mogelijk beperkt en daarmee vervolgschade helpt te voorkomen. In de Golf 7 debuteerden bovendien technologieën die tot op dat moment nog enkel waren voorbehouden aan auto’s uit hogere segmenten. Zo was hij er met Lane Assist, Front Assist, Side Assist en de Adaptive Cruise Control.

Bekroonde toekomstgerichtheid

Op het gebied van motoriseringen vervulde de Golf 7 eveneens een voortrekkersrol. Zo was het de eerste auto in zijn segment die leverbaar was met cilinderuitschakeling. Naast de vele benzine- en dieseluitvoeringen waren er ook CNG- (aardgas) en krachtige plug-in hybrideversies (Golf GTE). En met de volledig elektrisch aangedreven e-Golf gaf Volkswagen alvast een voorproefje op wat komen zou.

De Occasion van het Jaar-award staat voor de Golf 7 zeker niet op zichzelf. In 2013 werd het model met al zijn vooruitstrevende technologieën en features internationaal al uitgeroepen tot Auto van het Jaar. De Golf-familie won daarnaast vele andere awards in binnen- en buitenland, van designprijzen tot titels voor beste caravantrekker.

Wil je zelf ervaren hoe hij rijdt? Plan een proefrit of laat je adviseren tijdens een uitgebreid showroombezoek bij een vestiging bij jou in de buurt.

Bekijk hier onze Golf 7 occasions.

Lees meer

Werken bij Wittebrug SEAT: Esmee laat het je zien!

De glimlach van de klant als het gordijn bij de aflevering open gaat, en hij of zij voor het eerst de nieuwe auto ziet. Dat is altijd wel een hoogtepunt voor Esmee, 27, verkoopadviseur SEAT. Hoe ervaart zij de autobranche?

Esmee is bijna 5 jaar verkoopadviseur bij Wittebrug SEAT. Van kleins af aan een passie voor auto’s, zorgt ervoor dat werken bij Wittebrug leuk en interessant is. Maar, lachen met collega’s is minstens net zo belangrijk.

Een werkdag bij Wittebrug SEAT

“Van verwelkomen van de klant, de proefrit verzorgen, de verkoop van een nieuwe auto tot aan het afleveren van de auto. Dat, en alles er tussenin, beschrijft zo’n beetje een dag bij Wittebrug SEAT.
Daarnaast zorgen we ervoor dat de showroom er netjes uit ziet en de demonstratie auto’s schoon en getankt voor de deur staan. De klant kan met plezier een testrit maken.

Loopbaan bij Wittebrug
“Ik werk nu bijna vijf jaar als Verkoopadviseur bij Wittebrug voor het merk SEAT. Bij Wittebrug ben ik in 2015 begonnen als serviceadviseur bij Audi. Hierna heb ik de kans gekregen om de verkoop in te gaan. Dit past goed bij mij en ik heb het erg naar mijn zin!Voordat ik bij Wittebrug begon heb ik voor een hotelketen gewerkt en deed ik de administratie. Ik heb altijd al passie gehad voor auto’s. Wittebrug is een groot bedrijf en heeft mooie merken om voor te werken.”

Sfeer telt mee

“Ondanks dat Wittebrug een groot bedrijf is met veel medewerkers, voelt het niet groots aan. De sfeer binnen het bedrijf is goed.
Het mooiste van mijn werk is de glimlach van de klant als het gordijn bij de aflevering open gaat en ze zien voor het eerst hun nieuwe auto! Om de aflevering extra speciaal te maken, doen wij een strik op de auto. Daarnaast vind ik het belangrijk dat er gelachen wordt op de werkvloer. Goed contact met collega’s.”

Reactie van een klant

Op de vraag wat een van de leukste reacties van een klant is geweest, antwoordt Esmee: “het grootste compliment is dat klanten nog nooit zo leuk een auto hebben gekocht. Steeds weer doen wij ons best om de oriëntatie op, en de aankoop van een auto zo zorgeloos mogelijk organiseren voor de klant en proberen de klantwens te overtreffen.”

Ben je benieuwd of je in het team van Wittebrug past? Check dan onze vacatures. Liever meer info ontvangen over de SEAT modellen? Dan ben je hier aan het juiste adres!

Lees meer

Dít vindt een verkoopadviseur er echt van

Edwin Snaterse, verkoopadviseur ŠKODA, zag hoe tijdens de pandemie de manier van adviseren, contact leggen en verkopen veranderde.
“Auto’s verkopen tijden een pandemie… De wereld stond op zijn kop. Showrooms leeg, klanten mochten niet meer in de showroom komen. De verkoop kon “alleen maar online, via videobellen of telefonisch” plaats vinden. Dat was zowel voor de klant als ook voor ons wennen en heeft zeker in het begin wel wat omzet gescheeld. Gelukkig konden we snel weer op afspraak de klant in de showroom begroeten (op veilige afstand).”
Maar “alles op afspraak”, gaat dat wel goed komen?

“Als je dit voor de pandemie had voorgelegd aan de klant en mij, zouden we ongetwijfeld beide gezegd hebben “zeker niet”. Niets is echter minder waar gebleken! Natuurlijk moest iedereen wennen, maar we werden steeds creatiever. Klanten hadden nog steeds behoefte aan een nieuwe auto, het blijft “de heilige koe”. We hebben uiteindelijk toch veel auto’s verkocht in die tijd.”

Als je terugkijkt op deze periode van “maak een afspraak”, wat vind je daarvan?

“Onder alle omstandigheden was dit uiteindelijk toch fantastisch! We raakten gewend aan het “afspraak maken” en ervoor te zorgen dat de klant toch mobiel kon blijven met de auto. Daarnaast merkten we dat de drukte veel beter gespreid was over de dag. Daardoor waren we minder gejaagd en konden we meer klanten op een dag helpen.

Nu mag iedereen weer spontaan naar binnen, gaan we weer helemaal terug naar hoe het was?
“Ik verwacht van niet. We hebben immers allemaal kunnen proeven wat de voordelen zijn van het maken van een afspraak. Wij zullen klanten stimuleren dit te blijven doen. Uiteraard is iedereen altijd welkom, ook als hij of zij spontaan binnen wandelt.
Maar als het enigszins kan, maak vooraf een afspraak! Wij kunnen ons dan goed voorbereiden, nemen rustig de tijd voor je en wij kunnen zelfs meteen een proefrit voor je regelen! Wees welkom, wij staan graag voor klaar!”

Heb je vragen? Of wil je meteen een afspraak maken? Vul het formulier in en we begroeten je graag binnenkort!

Lees meer